5 Easy Facts About بیماری زونا در مردان Described

Wiki Article

زونا ممکن است براساس ظاهر و انتشار مشخص بثورات زونا، قابل تشخیص توسط پزشک باشد. یک جوش دردناک و تاول زده شده که در درماتوم تعریف شده است، علامتی است که نشان دهنده زونا است. آزمایش خون یا آزمایش‌های دیگری معمولاً لازم نیست. تشخیص زونا قبل از ظهور بثورات یا در موارد تبخال سینوس زوستر (زوستر بدون بثورات) می‌تواند چالش برانگیز باشد.

لازم به ذکر است که ویروس فقط از زمانی فعال است که تاول‌ها برای اولین بار ظاهر می‌شوند و در نهایت وقتی خشک و پوسته می‌شوند. انتقال ویروس، قبل از این که تاول‌ها شکل بگیرند یا بعد از فرم پوسته شدن امکان‌پذیر نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

​هر کسی که مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، می‌تواند در آینده مبتلا به زونا شود. ​​​​​​​​در واقع، تخمین زده می‌شود که از هر ۳ نفر در ایالات‌متحده، ۱ نفر در طول عمر خود ممکن است به زونا مبتلا شود.

ایجاد اشتراک ورود به من اطلاع بده اگر ... نظرات جدید گذاشته شد

گاهی پارانویای روشنفکر فلسفی است. روشنفکر گمان آن دارد که توسط نیروهای نامرئی و ماوراء طبیعی معدوم شود و در قبضه انهدام خدایان قهار محو شود یا به سان «پرومته» در زنجیر خدایان گرفتار شده یا همچون سیزیف، به انجام کار بیهوده و بی امید گماشته شود.[۲۲] پانویس[ویرایش]

التهاب ممکن است بر بافت نرم زیر و اطراف جوش تاثیر بگذارد.

شریعتی در سال‌های آخر عمر نوشت: «مرگ هر لحظه در کمین است. توطئه‌ها در میانم گرفته‌اند. من با مرگ زندگی کرد ه‌ام، با توطئه خو کرده‌ام… آنچه نگرانم کرده‌است ناتمام مردن نیست… ترسم از نفله شدن است…»[۲۱] و جلال آل احمد از «یک چاه و دوچاله» یی که احساس می‌کرد دوستان و رقبایش برای سقوط او کنده‌اند کتاب نوشت.

گاهی اوقات درد می‌تواند شدید و ناراحت کننده باشد و احتمال بروز نورالژی پس از هورمونی با افزایش سن افزایش می‌یابد. این درد مزمن پس از تبخال، گاهی منجر به افسردگی و ناتوانی می‌شود.

در نتیجه، بسیاری از پارانوئیدها ممکن است برنامه درمانی خود را دنبال نکنند و نیمه کاره رها کنند و حتی زونا چیست ممکن است انگیزه های درمانگر را زیر سؤال ببرند.

کمپرس‌های خنک در برابر بثورات دردناک گاهی می‌توانند تسکین دهنده باشند و برای برخی از افراد دیگر، ممکن است یک کمپرس با محلول استات آلومینیوم نیز مفید باشد.

کهنسالی، سیمون دوبووار، ترجمه دکتر محمدعلی طوسی، جلد ۲، ص ۷۶۵

داروها نیز می‌توانند مفید باشند، به خصوص اگر فرد علاوه بر پارانوئید علائم افسردگی و اضطراب را نیز تجربه می‌کند. بیشتر داروهایی که برای درمان پارانوئید استفاده می‌شوند، ضد اضطراب هستند.

پارانوئید یک اختلال رایج است که ممکن است مشکلاتی جدی برای فرد و اطرافیان او ایجاد کند. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، معمولا در زندگی شخصی، شغل و سایر روابط خود دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند زندگی راحتی را تجربه کنند. اکثر این افراد نسبت به درمان مقاومت می‌کنند و احساس نمی‌کنند که مشکلی جدی دارند.

Report this wiki page